MyLR.pl

Land Rover Forum => Discovery II => Wątek zaczęty przez: MaciekI w 04 Marzec 2021, 12:03:04

Tytuł: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: MaciekI w 04 Marzec 2021, 12:03:04
Od jakiegoś czasu borykam się z problem zamulania mojego DII TD5.

Silnik jakby chciał, ale samochód przyspiesza ociężale jakby coś go trzymało. Dzisiaj zauważyłem, że jak wyłączę nadmuch w kabinie, to jest lepiej.
Ale...
Wymieniałem też ostatnio termostat, bo się zaciął na małym obiegu. Teraz jest OK, płyn przez chłodnicę przepływa, ale i tak wisko się często załącza.

I teraz pytanka. Czy dmuchawa może tak zabierać moc, czy może coś z alternatorem? Miałem już z nim problem, ale na hutmena wyciągnąłem, dałem do sprawdzenia i wsadziłem z powrotem - od tej pory ładowanie wzorcowe. Czy może coś z pompą wody? A może i to i to?
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: piotrul w 04 Marzec 2021, 12:41:31
Tak, dmuchawa pobiera tyle prądu, że silnik nie daje rady.
 ***
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: piotras w 04 Marzec 2021, 13:07:07
https://youtu.be/6QSLR0pP19o

 ;D
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: MaciekI w 04 Marzec 2021, 13:11:54
Czy przy takich pierścieniach jakieś dodatkowe objawy? Ubytku oleju nie zauważyłem.
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Motzej w 04 Marzec 2021, 13:29:35
Czy przy takich pierścieniach jakieś dodatkowe objawy? Ubytku oleju nie zauważyłem.
Piotrek troluje cie moim przypadkiem ;)

Ja nie miałem objawów, aż do momentu kiedy zaczął odpalać coraz gorzej. Kompresja zaczeła zdupiać, az zdupiła w kosmos i nie odpaliłem.

Jak mi peknał wezyk chłodziwa do chłodnicy paliwa to auto zaczeło zamulac mocno, jakby odcinało paliwo. Temperatura skoczyła i moc uleciała.
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: MaciekI w 04 Marzec 2021, 13:36:50
Z odpalaniem nie mam problemów. Nawet przy -15 odpalał - trochę miał wtedy focha, ale jak się okazało żadna ze świec nie działała ;-).
Nic nie dymi ani na siwo, ani na czarno. Płynu chłodzącego nie ubywa. Stall test (o ile jest miarodajny) książkowo.

I na zimnym jest zdecydowanie lepiej. Problemy zaczynają się jak się nagrzeje.
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: brodafidela w 04 Marzec 2021, 13:43:39
Z odpalaniem nie mam problemów. Nawet przy -15 odpalał - trochę miał wtedy focha, ale jak się okazało żadna ze świec nie działała ;-).
Nic nie dymi ani na siwo, ani na czarno. Płynu chłodzącego nie ubywa. Stall test (o ile jest miarodajny) książkowo.

I na zimnym jest zdecydowanie lepiej. Problemy zaczynają się jak się nagrzeje.
Od razu muli? Nie licząc oczywiście standardowej dziury muleniowej? 
Czy pow. jakiś obrotów?
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Franek w 04 Marzec 2021, 13:45:08
Tak, dmuchawa pobiera tyle prądu, że silnik nie daje rady.
 ***

Ja do wyprzedzania wyłączam klimę  ***
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: MaciekI w 04 Marzec 2021, 14:00:59
Między 2 a 2,5 jedzie jakby chciał, ale coś go wstrzymywało. Powyżej 2.5 "siła wstrzymująca" jakby trochę odpuszczała.
Lepiej jest też jak przyspieszam powoli a nie but w podłogę.

Z klimą to mam tak w Peugeocie 107 żony. Jak się ją odpali to zaczyna zwalniać  ;D
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Maciek B. w 04 Marzec 2021, 14:19:33
Od jakiegoś czasu borykam się z problem zamulania mojego DII TD5.

Silnik jakby chciał, ale samochód przyspiesza ociężale jakby coś go trzymało. Dzisiaj zauważyłem, że jak wyłączę nadmuch w kabinie, to jest lepiej.
Ale...
Wymieniałem też ostatnio termostat, bo się zaciął na małym obiegu. Teraz jest OK, płyn przez chłodnicę przepływa, ale i tak wisko się często załącza.

I teraz pytanka. Czy dmuchawa może tak zabierać moc, czy może coś z alternatorem? Miałem już z nim problem, ale na hutmena wyciągnąłem, dałem do sprawdzenia i wsadziłem z powrotem - od tej pory ładowanie wzorcowe. Czy może coś z pompą wody? A może i to i to?

Tłoczki hamulcowe się zapiekły i spowalniają maszynę. Spróbuj się bujnąć z górki na luzie
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Maciek B. w 04 Marzec 2021, 14:20:02
Albo wąż ci się rozwarstwił w dolocie :P
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Franek w 04 Marzec 2021, 14:24:15
Albo wąż ci się rozwarstwił w dolocie :P

+1
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: MaciekI w 04 Marzec 2021, 14:25:50
od turbiny oba wymienione profilaktycznie, od intercoolera do kolektora wygląda OK.

Na luzie toczy się normalnie - tak mi sie przynajmniej wydaje . Poszukam jeszcze górki :-)
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: piotras w 04 Marzec 2021, 14:32:51
2.0 hdi za cholerę nie chciało 120 przekroczyć
Po umyciu przeplywki  poszło  190
 ;D
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: MaciekI w 04 Marzec 2021, 14:36:58
Przepływka raczej sprawna. Na wolnych pokazuje 56-59.
MAP sensor też sprawdzony.
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Motzej w 04 Marzec 2021, 14:39:05
to weź filtr powietrza wyjmij, obejrzyj, przedmuchaj i wsadź z powrotem   :)21

Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: MaciekI w 04 Marzec 2021, 14:42:10
o piwie zapomniałeś  ;D
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: brodafidela w 04 Marzec 2021, 14:44:57
Przepływka raczej sprawna. Na wolnych pokazuje 56-59.
MAP sensor też sprawdzony.
Odepnij i sprawdź będziesz pewien.
Ja miałem działa-nie działa czujnik do turbiny.
Ale musiał na obroty wejść, żeby stracić moc.
 
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Maciek B. w 04 Marzec 2021, 14:48:51
I zawor upustowy rozruszaj bo moze sie zaciął
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: piotras w 04 Marzec 2021, 14:53:59
Oddaj do warsztau I zajmij sie zarabianiem na remont silnika
 ;D
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: MaciekI w 04 Marzec 2021, 14:54:07
Zawór rozruszałem.
Też się zastanawiam nad tym modulatorem. Właśnie ze względu na to, że jak wolno przyspieszam to jest lepiej. Już tak kiedyś miałem jak padł zupełnie, to powoli można było przyspieszać a jak szybko to od razu overboost.
Czy dla sprawdzenia mogę go obejść i bezpośrednio podłączyć wężyki do turbiny?
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Motzej w 04 Marzec 2021, 14:56:11
Oddaj do warsztau I zajmij sie zarabianiem na remont silnika
 ;D

 :bums  :facepalm: :)21
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: michał s w 04 Marzec 2021, 15:51:06
1.wymien modulator nowy 150
2.zawor turbo chodzi płynnie czy się przycina
To na początek  :)
Potem jedziemy dalej bo przyczyn mulenia może być pincset
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: piotras w 04 Marzec 2021, 16:00:07
A nie lepiej zamiast wymieniać sprawdzić cisnienie doladowania w czasue6 jazdy?
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: MaciekI w 04 Marzec 2021, 16:06:05
Jutro podłączę kompa i sprawdzę parametry w czasie jazdy do roboty.
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Wiechu w 04 Marzec 2021, 16:08:31

dobrze, że ja te silniki tdi zbieram...

jeszcze się wszystkie kiedyś przydadzą   ;D
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: Skipper w 05 Marzec 2021, 10:37:26
Tam jest taki podwojny czujnik temperatury i cisnienia, tylko oryginal, objawy mialem podobne
Tytuł: Odp: Brak mocy - dmuchawa, alternator, pompa wody?
Wiadomość wysłana przez: MaciekI w 05 Marzec 2021, 12:22:50
Trochę naprawiłem  ;).
Wczoraj zauważyłem, że klema minusowa była luźna - niby skręcona na maska, ale jak się mocniej przyłożyłem, to można było obrócić klemę na biegunie. Na szybko "pogrubiłem" i dzisiaj już było lepiej.

Parametry w czasie jazdy były w normie. Nie musiałem dusić gazu, żeby łaskawie raczył jechać.