Autor Wątek: Nowe ciśnie - eDef  (Przeczytany 1047 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline tomo_

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 14991
  • Mój LR: puzzle
  • Skąd: no man's land
Nowe ciśnie - eDef
« dnia: 16 Lipiec 2020, 12:05:39 »
Może wątek o elektryfikacjach defa - mniej lub bardziej udanych i pomysłach na nie.
Wiem że niektórzy już na samą myśl womitują ***. Ale prędzej czy później chyba nie uciekniemy od tego  :)21
« Ostatnia zmiana: 16 Lipiec 2020, 12:07:10 wysłana przez tomo_ »

Offline Wąż

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 13112
Odp: Nowe ciśnie - eDef
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Lipiec 2020, 12:37:57 »
wszystkie elektryfikacji oparte o oryginalny układ napędowy defendera są... gówniane
silnik elektryczny ma za duży moment by to przenosić przez kardan i półosie, więc musi być odpowiednio zdławiony by nie poukręcać wszystkiego na starcie
lepsze były by silniki w piastach
doświadczona pizda drogowa ;D

Offline tomo_

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 14991
  • Mój LR: puzzle
  • Skąd: no man's land
Odp: Nowe ciśnie - eDef
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Lipiec 2020, 12:39:41 »
w mostach . w piastach nie ma miejsca i za duza ingerencja w konstrukcje
a taki wkład mostu z silnikiem to by było coś

Offline Wąż

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 13112
Odp: Nowe ciśnie - eDef
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Lipiec 2020, 12:55:44 »
nadal masz półosie do ukręcania
silniki w piastach są przede wszystkim drogie
ale tak ingerencja duża
równie dobrze można by to było zrobić na niezależnym zawieszeniu

na razie to jest gdybanie to nie jest konwersja dla domowych dłubaczy, tu trzeba naprawdę wiedzieć co się robi i mieć bardzo dobre zaplecze
i parę worków kasy na prototyp
samochód będzie mniej kosztował niż konwersja to pewne ;)
doświadczona pizda drogowa ;D

Offline Wąż

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 13112
Odp: Nowe ciśnie - eDef
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Lipiec 2020, 12:57:23 »
https://www.youtube.com/watch?v=ukTjY9qj0Wo
to ma równie duży sens jak silnik elektryczny podłączony do oryginalnego układu napędowego ;D
doświadczona pizda drogowa ;D

Offline tzablo

  • Freelander to też LANDROVER :P
  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 4640
  • LR2 MY09
  • Mój LR: Freelander 2 MY09, Defender 110 SW MY00
  • Skąd: Warszawa
Odp: Nowe ciśnie - eDef
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Lipiec 2020, 13:56:15 »
A ten polski startup to jak rozwiązał napęd?

http://innovation.ag/index.php/projekty/
« Ostatnia zmiana: 16 Lipiec 2020, 13:57:55 wysłana przez tzablo »

Offline Wąż

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 13112
Odp: Nowe ciśnie - eDef
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Lipiec 2020, 14:30:39 »
https://www.facebook.com/sokol4x4/photos/pcb.495717511127620/495714767794561/?type=3&theater
Pominęli skrzynie biegów ;)2
został reduktor jako skrzynia rozdzielcza, wały, dyfry i półosie

cyklinował ktoś kiedyś cykliniarką tarczowa, taką dużą?
jak tak to będzie wiedział jaki moment ma silnik elektryczny ;D
doświadczona pizda drogowa ;D

Offline Wąż

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 13112
Odp: Nowe ciśnie - eDef
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Lipiec 2020, 14:34:24 »
https://www.nskeurope.pl/pl/company/news-search/2017-press/nsk-world-s-first-transmission.html
to by było spoko rozwiązanie
ewentualnie dwa silniki takie jak w tesli
zamiast dyfrów
doświadczona pizda drogowa ;D

Offline Jac

  • zwykły
  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 22608
Odp: Nowe ciśnie - eDef
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Lipiec 2020, 14:42:14 »
silnik w piaście zwiększa masę nieresorowaną - to nie jest dobre ;)
your future is whatever you make it, so make it a good one ;)

Online Biker

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 4561
Odp: Nowe ciśnie - eDef
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Lipiec 2020, 14:51:10 »
Poza tym silnik elektryczny w piaście w Defie? To nie może działać (długo). Ja się już z dwa razy przymierzałem do takiej konstrukcji - jakiś nieduży klasyk na prąd. Niby jakieś Maluchy w PL są zbudowane ale ...  moc silnika 10 kW.  Coś większego, cięższego nie jechało by wcale.  Z kolei żeby silnik miał >300 Nm i pod 80 kW to wymaga sporych baterii. A baterie są duże , drogie i ciężkie. 

Offline Wąż

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 13112
Odp: Nowe ciśnie - eDef
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Lipiec 2020, 14:55:16 »
przy takiej ingerencji w układ napędowy... yy przepraszam, eliminacji układu napędowego...
 myślisz że ma to jakieś znaczenie? ;D
łatwiej jest to zrobić na niezależnym zawieszeniu

można się śmiać, ale to jest przyszłość,
pozostawanie w samochodzie czysto elektrycznym takich rzeczy jak wały, półosie i dyfry to głupi sentymentalizm ;)

co innego hybryda
doświadczona pizda drogowa ;D

Offline Wąż

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 13112
Odp: Nowe ciśnie - eDef
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Lipiec 2020, 15:00:09 »
Poza tym silnik elektryczny w piaście w Defie? To nie może działać (długo). Ja się już z dwa razy przymierzałem do takiej konstrukcji - jakiś nieduży klasyk na prąd. Niby jakieś Maluchy w PL są zbudowane ale ...  moc silnika 10 kW.  Coś większego, cięższego nie jechało by wcale.  Z kolei żeby silnik miał >300 Nm i pod 80 kW to wymaga sporych baterii. A baterie są duże , drogie i ciężkie. 
wyobraź sobie dwa silniki elektryczne z tesli w miejscu dyfrów, do tego hardmadafaka półosie,
eliminujesz 350-400kg układu napędowego, jest pole do popisu

jakbyś chciał zrobić hybryde.... ha to by dopiero ważyło
doświadczona pizda drogowa ;D

Online Biker

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 4561
Odp: Nowe ciśnie - eDef
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Lipiec 2020, 15:00:41 »


I silnik elektryczny z bateriami 400V . W piaście koła. Wjeżdżasz do wody i od razu ryb na prąd możesz nałapać  ***

Offline Wąż

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 13112
Odp: Nowe ciśnie - eDef
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Lipiec 2020, 15:02:16 »
a tesla wjeżdżająca w kałużę razi wszystkich w okolicy?  ;D
doświadczona pizda drogowa ;D

Offline Motzej

  • Paweł
  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 4554
  • Mój LR: DII 2,5TD5
  • Skąd: Jastrzębie-Zdrój/Żory
Odp: Nowe ciśnie - eDef
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Lipiec 2020, 15:04:14 »
Skoro te półosie są w stanie przeniesć 740KM i tryliard Nm to myslę, że niekoniecznie silniki musza być w kołach.  :bums