Autor Wątek: P38 INFO  (Przeczytany 31981 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotras

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 12308
  • Mój LR: P38/ L314 /P38
  • Skąd: kalisz
Odp: P38 INFO
« Odpowiedź #555 dnia: 25 Luty 2021, 07:08:05 »
Mówimy o dieslu
Kola szosowe 235 75 16
Prędkość 100 /105
Kalisz Świnoujście
Spalanie  9.7

Obecne v8 wracając z Syberii spalili średnio 19.8
Koło zimowe 255 55 18
« Ostatnia zmiana: 25 Luty 2021, 07:12:35 wysłana przez piotras »

Offline Vecna

  • Lokal matador
  • ***
  • Wiadomości: 362
  • Mój LR: P38
  • Skąd: Lublin
Odp: P38 INFO
« Odpowiedź #556 dnia: 25 Luty 2021, 16:19:20 »
Nie wiem jak to sprawdziliście, ale Sanola D1 na trasie do Czarnogóry spaliło w chuj mniej niż moje P pomimo życiowego wyniku, którym było 11,4 z całego przelotu w jedną stronę. Auta w miarę podobnie zapakowane, na podobnym kole (moje było chyba trochę mniejsze) i u Sanola jedna osoba więcej na pokładzie.

Autostrada w dwa samochody. Przy normalnej jeździe D1 jest nie do pokonania w spalaniu. Dopiero przy wyższej prędkości zaczyna więcej palić
Średnio wyszło iż 20-30% więcej pali w zależności od kawałka trasy.

Offline flytier

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 24407
  • Skąd: Kraków
Odp: P38 INFO
« Odpowiedź #557 dnia: 25 Luty 2021, 16:27:06 »
Tyle że P właśnie od 120-130 zaczyna żłopać paliwo.
Optimum to 90-115. Wtedy jest chyba najbardziej ekonomiczne.

A te pomiary, to z czego były?

Offline flytier

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 24407
  • Skąd: Kraków
Odp: P38 INFO
« Odpowiedź #558 dnia: 25 Luty 2021, 16:34:35 »
Nie chcę się za bardzo wypowiadać za Sanola żeby babola nie jebnąć, ale o ile dobrze pamietam, to na tej samej trasie wyszło Mu spalanie  bodaj 8,5 l.
Ale mogę konfabulować   :)

Offline piotras

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 12308
  • Mój LR: P38/ L314 /P38
  • Skąd: kalisz
Odp: P38 INFO
« Odpowiedź #559 dnia: 25 Luty 2021, 16:51:01 »
10.5 podaje fabryka
Więc miejcie litość I nie fantazjujcie bardziej niż producent
 ;D

Offline flytier

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 24407
  • Skąd: Kraków
Odp: P38 INFO
« Odpowiedź #560 dnia: 25 Luty 2021, 16:58:47 »
O D1 mówisz?

Offline piotras

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 12308
  • Mój LR: P38/ L314 /P38
  • Skąd: kalisz
Odp: P38 INFO
« Odpowiedź #561 dnia: 25 Luty 2021, 17:04:07 »
O pe
Na d1 się nieznam

Offline flytier

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 24407
  • Skąd: Kraków
Odp: P38 INFO
« Odpowiedź #562 dnia: 25 Luty 2021, 17:14:32 »
No to napisałem, że rekord zrobiłem 11,43.
8,5 l dotyczy Sanolowego D1.
Gdzie tu fantazjowanie  :)?

Offline N2O

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 4111
    • wawa4x4
  • Mój LR: 3x RR P38A 2.5 DSE
  • Skąd: Truskaw
Odp: P38 INFO
« Odpowiedź #563 dnia: 25 Luty 2021, 18:54:39 »
10.5 podaje fabryka
Więc miejcie litość I nie fantazjujcie bardziej niż producent
 ;D
I tyle mi zawsze palił w trasie jadąc tak do 110 jak jeszcze skrzynia i konwerter  były w pełni sprawne.
;D

Offline Vecna

  • Lokal matador
  • ***
  • Wiadomości: 362
  • Mój LR: P38
  • Skąd: Lublin
Odp: P38 INFO
« Odpowiedź #564 dnia: 26 Luty 2021, 14:40:43 »
Tyle że P właśnie od 120-130 zaczyna żłopać paliwo.
Optimum to 90-115. Wtedy jest chyba najbardziej ekonomiczne.

A te pomiary, to z czego były?

stacja -> przelot -> stacja

Optimum oczywiście przy 100. Ale nie mówimy o optimum tylko o tym iż przy przyroście prędkości 300 w pewnym momencie zaczyna żłopać tyle co M51.

zresztą różnica żadna dla życia czy innej wiedzy
« Ostatnia zmiana: 26 Luty 2021, 14:42:45 wysłana przez Vecna »