Autor Wątek: Budy lift P38 - tutorial  (Przeczytany 11437 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline flytier

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 24411
  • Skąd: Kraków
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #60 dnia: 18 Kwiecień 2013, 21:55:00 »
Nie okłamuj zwolenników P38=SUV  ;D

Offline Swireq

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 20420
  • www.maksymek.pl
    • www.maksymek.pl
  • Mój LR: LR Discovery II Td5 ASB Lift2 + Winda
  • Skąd: Kraków/Balice
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #61 dnia: 18 Kwiecień 2013, 21:56:16 »
hmm Flytier wzialbys na Fristaja pojechal tam będzie bagno...
Disco II Td5 automatic, lift 2 cale, winda
Ludzie o mnie piszą: Wybitny specjalista z zakresu napraw D2. Człowiek z ogromnym doświadczeniem i zdolnością stawiania szybkiej diagnozy.
Pomóż Maksiowi! www.fb.com/MaksymilianKowalskiKrakow, www.maksymek.pl

Offline flytier

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 24411
  • Skąd: Kraków
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #62 dnia: 18 Kwiecień 2013, 21:57:21 »
Musiałbym mieć odpowiednie opony i... pieniądze na paliwo  :hahaha :hahaha.

Offline flytier

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 24411
  • Skąd: Kraków
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #63 dnia: 18 Kwiecień 2013, 22:04:27 »
a tlumik tak nisko musi zostać? Przecie to jest do upierdolenia przy 1 wyjezdzie do Kokotowa ;D



Wydaje Ci się  :).
Myślisz, że zderzak w jakikolwiek sposób je chronił ?!
nie ale teraz masz lift wiec pojedziesz w wieksze bagno i upierdolisz ;D


Tutaj słabo to widać, ale ta rura jest zagięta pod spód w wyniku jazdy w terenie. To jest jeszcze sprzed liftu budy.
Zderzak niczego nie chronił. Tłumiki i tak normalnie wystają spod zderzaka, a właściwie plastikowej maskownicy.


Offline N2O

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 4111
    • wawa4x4
  • Mój LR: 3x RR P38A 2.5 DSE
  • Skąd: Truskaw
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #64 dnia: 18 Kwiecień 2013, 22:07:33 »
Tłumiki W P38 mają tyle gum mocujących, że ciężko je urwać.
 ;D

Offline flytier

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 24411
  • Skąd: Kraków
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #65 dnia: 19 Kwiecień 2013, 18:10:28 »
Przedni zderzak po lifcie może będzie w przyszłym tygodniu wyglądał jak po lewej, a nie jak po prawej  :)


Offline Hawron

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 3772
  • Mój LR: Hąda RD03 i kompot w śliwce
  • Skąd: Kraków
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #66 dnia: 19 Kwiecień 2013, 18:48:58 »
Ty dawaj te zdjęcia z tylnego zderzaka bo przedni to się jakoś rozkmini  ;D

Offline flytier

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 24411
  • Skąd: Kraków
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #67 dnia: 20 Kwiecień 2013, 08:09:31 »
Z przednim, to jeszcze trudniej, jak z tylnym, bo idzie rurka klimy, która jest wygięta w "szpic" w miejscach łączenia ramy ze zderzakiem. Trzeba by coś z tym zrobić, a oprócz usunięcia, to nie mam innego pomysłu  ;D. Będzie wystawał też zbiornik spryskiwacza szyb. Trzeba by go też najlepiej przenieść. Ja jednak zamaskuję tę ohydną szparę.

Dla ewentualnych zainteresowanych  8) :

Demontujemy zderzak.
Wyciągamy stalowy szkielet z plastikowej skorupy



Odcinamy górne mocowanie, to z bolcem, bo będzie potem przeszkadzać.
W górnej części (tej oryginalnej góry) musimy wyciąć otwór , w którym będzie się mieściło mocowanie do ramy.
Puryści, którzy boją się osłabienia konstrukcji stalowego szkieletu mogą potem dospawać kawałek wygiętej blachy



Element, do którego od dołu przykręcany jest zderzak, obracamy o 180 stopni



 Przesuwamy go o jeden otwór do góry. Dorabiamy cztery płaskowniki i mocujemy w ten sposób



Następnie obracamy wycięty, stalowy szkielet do góry nogami i montujemy do ramy



W bocznym stelażu, do którego mocowany jest bok zderzaka, wiercimy powyżej otwór



W elemencie, który jest przypięty spinką do boku zderzaka wiercimy otwór i odcinamy jedno zagięcie. Powyższe elementy będą ze sobą skręcone. Z ostrością zdjęcia tutaj nie trafiłem  8)



To tyle. Ja musiałem się trochę nagimnastykować, bo zderzak był bity. Z nietykanym żadnych problemów przy montażu nie powinno być.

Tutaj zdjęcie całości, które już wcześniej zamieściłem



Offline kaczy-k9

  • Lokal matador
  • ***
  • Wiadomości: 421
  • Skąd: Warszawa
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #68 dnia: 20 Kwiecień 2013, 10:19:49 »
Na ostatnim zdjęciu on stoi na standardowej wysokości czy najwyższej? Teraz chyba kółka większe by się przydały. Ogólnie fajny efekt  ;)2

Offline flytier

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 24411
  • Skąd: Kraków
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #69 dnia: 20 Kwiecień 2013, 10:35:09 »
Na standardzie. Takim prawie. Wysokości mam trochę przekalibrowane. Na terenowym jest jeszcze wyżej. Ano przydałyby się. Pracuję nad tematem  ;D.

Offline Skoor

  • Ciśnieniowiec
  • ****
  • Wiadomości: 894
  • Biegam bo mnie wszystko wkurwia
  • Mój LR: Range Rover P38 4.6 HSE 98' "Paździoch"
  • Skąd: Tarnobrzeg
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #70 dnia: 09 Kwiecień 2016, 22:42:53 »
Jaki rozmiar opon wejdzie po takim lifcie? Chodzi mi o sam lift bez chipowania eas-a.

Offline Stanley73

  • Placek
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Mój LR: Range Rover P38 2.5 tds 98'
  • Skąd: Silesia-Mysłowice
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #71 dnia: 10 Kwiecień 2016, 14:43:30 »
Ja mam wrzucone Goodrich MT KM2 255/85 R16
Człowiek kil­ka chwil uczy się mówić, a całe życie uczy się słuchać i myśleć ??????
https://plus.google.com/111368826026998571952/posts?partnerid=gplp0