Autor Wątek: Budy lift P38 - tutorial  (Przeczytany 11395 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Prorok78

  • Lokal matador
  • ***
  • Wiadomości: 419
    • Photostrada
  • Mój LR: RR L322 3,6 TDV8 2008
  • Skąd: Wrocław / Nadolice Wielkie
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #30 dnia: 21 Marzec 2013, 08:51:46 »
A jesli mi się śróbka nie zmieści to co wtedy ?:)
No dobra... a na serio - jakiś pomysł na ogarnięcie powstałych hmm.... szparek nad zderzakami ?:)

Offline Hawron

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 3770
  • Mój LR: Hąda RD03 i kompot w śliwce
  • Skąd: Kraków
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #31 dnia: 21 Marzec 2013, 09:04:08 »
1. Podnieść zderzak przedni, tylny zakryć uszczelką
2. Oba zakryć uszczelką
3. Olać to ciepłym moczem

Póki co punkt 3 wydaje się najbardziej sensowny

Offline Taperson

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 5447
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #32 dnia: 21 Marzec 2013, 09:41:51 »
a co nam daje podniesienie budy? poza +10 do lansu ;D
tak praktycznie
zwiększą sie nam głębokość bezpiecznego brodzenia a co po za tym?
wykrzyz sie zwiększy? kolo większe wejdzie?  jak to jest naprawe
P38 4.6HSE

było p38 DSE 2001
skoda 1.8T Elegance 2002

Offline Hawron

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 3770
  • Mój LR: Hąda RD03 i kompot w śliwce
  • Skąd: Kraków
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #33 dnia: 21 Marzec 2013, 09:51:54 »
Większe koło, więcej miejsca w nadkolach, głębiej do brodzenia, wyżej zbiornik paliwa, mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia progów, większy kąt natarcia o ile podniesie się zderzak, więcej miejsca do umycia ramy i zawiasu z gnoju, i pewnie wiele innych o których jeszcze nawet nie pomyślałem.
Wbrew pozorom te 5cm to dużo

Offline N2O

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 4111
    • wawa4x4
  • Mój LR: 3x RR P38A 2.5 DSE
  • Skąd: Truskaw
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #34 dnia: 21 Marzec 2013, 11:20:48 »
Zdecydowanie największą zaletą jest podniesienie zbiornika na wysokość na jakiej powinien być fabrycznie.
 ;D

Offline Prorok78

  • Lokal matador
  • ***
  • Wiadomości: 419
    • Photostrada
  • Mój LR: RR L322 3,6 TDV8 2008
  • Skąd: Wrocław / Nadolice Wielkie
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #35 dnia: 21 Marzec 2013, 11:56:09 »
No dobra... odkręcamy 5 sróbek na jednej stronie... i czym/jak podnosimy bude??? W sensie bede to ogarniać sam, nie mam podnośnika kolumnowego i innych takich zabawek...:)

Offline Hawron

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 3770
  • Mój LR: Hąda RD03 i kompot w śliwce
  • Skąd: Kraków
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #36 dnia: 21 Marzec 2013, 12:04:17 »
Najlepiej jakbyś miał dwa podnośniki fabryczne, na nie jakaś deska lub bela drewniana i podnosisz za progi

Offline Taperson

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 5447
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #37 dnia: 21 Marzec 2013, 13:17:04 »
z Cobra w garazu jak ogarnialisy jego lift swego czasu to działalismy Hi-liftem. tylko nie pamiatam juz dokladnie czy centralnie na srodku czy najpierw przod a potem tyl ale raczej srodek centralnie
P38 4.6HSE

było p38 DSE 2001
skoda 1.8T Elegance 2002

Offline Prorok78

  • Lokal matador
  • ***
  • Wiadomości: 419
    • Photostrada
  • Mój LR: RR L322 3,6 TDV8 2008
  • Skąd: Wrocław / Nadolice Wielkie
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #38 dnia: 22 Marzec 2013, 08:44:31 »
No to jeszcze jedno pytanie - czy podane długości śrób, to są orginalne i trzeba dodać wg swojego liftu, czy są to już przeliczone na 'liftowe'?:)

Offline Hawron

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 3770
  • Mój LR: Hąda RD03 i kompot w śliwce
  • Skąd: Kraków
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #39 dnia: 22 Marzec 2013, 08:51:31 »
Oryginalne, trzeba doliczyć parę swoich cm

Offline flytier

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 24407
  • Skąd: Kraków
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #40 dnia: 14 Kwiecień 2013, 13:32:18 »
Też swojego podniosłem.
Dzięki Hawronowi  ;)2 zaopatrzyłem się w stosowne podkładki.
Przy podnoszeniu miałem zamiar wykorzystać ręczny wózek widłowy. Niestety się nie spisał (za mały zakres podnoszenia). Budę podnosiłem na dwa podnośniki słupkowe. Dobrze jest mieć wtedy klocek drewniany o rozmiarze, który oprze się o próg karoserii i ramę, ze względu na bardzo wąską część progu. Ewentualnie można oprzeć o plastik progu i sam kant budy, ale grozi to wgięciem tego rantu.
Nie obyło się bez problemów. EAS mi zgłupiał i auto było przechylone na stronę pasażera. W przedniej poduszce było trochę powietrza, a w tylnej wcale. Nie miałem ze sobą komputera i już myślałem, że będę tak wracał pod dom  ;D. Na szczęście pomogło podniesienie tylnego mostu podczas pracy silnika i gwałtowne opuszczenie. Zawieszenie dobiło do ziemi , a EAS załapał i podniósł budę do góry.
Ja mam skrzynię manualną, co mogło implikować konieczność kombinowania z lewarkiem skrzyni. Nawet nie chodzi o długość, a o kąt pod jakim jest on ustawiony. Pojawia się bowiem problem ze 100% wrzucaniem 1,3 i 5 biegu. Lewarek nie jest ustawiony centralnie w plastikowej maskownicy, stąd ten problem. Na szczęście wystarczyło wyciąć kawałek przedniej część plastikowej ramki, do której jest przymocowana skórzana osłona i teraz jest ok. Ta ramka znajduje się pod skórą, więc nawet nie widać żadnej ingerencji.
Trzeba jednak pomyśleć nad zamaskowaniem szpar między karoserią, a zderzkami. Okropnie to wygląda  >:(.
A i jeszcze jedno. U Hawrona parownik klimy można było po lifcie zamocować w oryginalnych otworach. U mnie już nie. Jest on przesunięty o parę cm. Nie wiem z czego wynika ta różnica. Czyżby w V8 rurki klimy były inaczej/wyżej poprowadzone  ????!
« Ostatnia zmiana: 03 Maj 2013, 12:39:50 wysłana przez flytier »

Offline dikson17

  • Ciśnieniowiec
  • ****
  • Wiadomości: 748
    • dikson4x4
  • Mój LR: selection
  • Skąd: Irlandia
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #41 dnia: 14 Kwiecień 2013, 14:26:00 »
w p38 masz dwa rozne  systemy klimatyzacji, rurki ida calkowicie inaczej i jest inna chlodnica
gugiel, czemu nie altavista?

Offline flytier

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 24407
  • Skąd: Kraków
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #42 dnia: 14 Kwiecień 2013, 14:38:31 »
Będę musiał z ciekawości zobaczyć u Hawrona jak one tam idą.

Offline Hawron

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 3770
  • Mój LR: Hąda RD03 i kompot w śliwce
  • Skąd: Kraków
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #43 dnia: 16 Kwiecień 2013, 19:57:09 »
Byś się efektami pochwalił bo coś Cię na dzielni nie widać ;D

Offline flytier

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 24407
  • Skąd: Kraków
Odp: Budy lift P38 - tutorial
« Odpowiedź #44 dnia: 18 Kwiecień 2013, 17:39:36 »
Bo jadę do pracy gdy śpisz, a wracam, gdy też już śpisz  ;D.

No dobra, mówicie, że tylnego zderzaka nie da się podnieść... Da się  :P ;D
Tylko trzeba wszystko postawić na głowie  :hahaha

Żeby nie było, efekt finalny.
Autko lekko upier... , ale to szczegół  ;D



A tutaj obrzyn P38. Może na zdjęciu tego nie widać, ale w takiej wersji najbardziej mi się podobał i najchętniej tak bym go zostawił   :)


« Ostatnia zmiana: 18 Kwiecień 2013, 19:50:16 wysłana przez flytier »