MyLR.pl

Land Rover Forum => Freelander I => Wątek zaczęty przez: arturundof w 27 Październik 2017, 12:10:24

Tytuł: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: arturundof w 27 Październik 2017, 12:10:24
Witajcie.
Z racji padniętego silnika pora była wstawić II-gi. Silnik sprawdziliśmy (był odpalany w starym LRF). Przy wymianie : nowy rozrząd, paski, rolki, świece , kopułka i przewody; świece i płyny. Według mojej obserwacji rozrząd jest ustawiony był według znaków jeszcze na wyjętym silniku. Pro forma z powodu różnic numerowych do silnika zabrałem też kompa. I na tym moje szczęście się kończy. Silnik jest dosłownie zalewany paliwem. Po wymianie  świec na drugie odpala - ale tylko wolne (nierówne) obroty; przy próbie przygazowania strzela w kolektor dolotowy. Na wszystkie przewody podciśnienia - gumowe gdzie tylko się dało założyłem opaski metalowe na uszczelnienie. Parę pytań do użytkowników:
W komorze silnika jest włącznik ?? pompki paliwa sprawdzałem go miernikiem i cały czas jest otwarty??
Od kompa do kolektora idzie przewód podciśnieniowy (z kostką z tworzywa ) - czy ma być drożny prze próbie przedmuchania??
Jest lekki luz przewodu wchodzącego do kolektora dolotowego od mechanizmu wspomagania hamulców. Może mieć wpływ na resztę systemu ??
Podłączenie pod komputer  nie wykazuje co ciekawe błędów. Samochód to przekładka z anglika. Silnik 1,8 E bez podtlenku.
Jakieś  propozycje co sprawdzić ??
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: pawo w 27 Październik 2017, 12:20:08
a widziałeś kiedykolwiek taki silnik z podtlenkiem?
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: arturundof w 27 Październik 2017, 12:52:36
Z podtlenkiem gazu  :bums
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: piotras w 27 Październik 2017, 13:38:02
 :facepalm:
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: arturundof w 05 Listopad 2017, 20:08:24
Hej,
Parę problemów ogarnąłem- przynajmniej zagadał a to już światło w w tunelu.
Od ostatnie wpisu udało mi się zrobić wydech i najważniejsze  otworzyć tylną klapę.
Mam problem z:
- obudowa termostatu (ta w rurze wodnej) bo wycieka mi płyn od strony pompy wodnej
- pęknięty przewód łączący pompę wspomagania z maglownicą
 - szukam uszczelnienia przewodu podciśnienia (mała plastikowa tulejka wchodząca do kolektora dolotowego) łącząca kolektor dolotowy z mechanizmem serwa
Może ktoś ma na zbyciu w rozsądnych kosztach ?
 
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: arturundof w 16 Listopad 2017, 11:38:24
Obudowa wymieniona; namierzona końcówka do przewodu wspomagania; nadal poszukuję tulei do uszczelnienia przewodu  podciśnienia (kolektor dolotowy).
Jakieś sugestie lub oferty  albo od czego innego pasuje ??
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: lr_olek w 16 Listopad 2017, 12:03:49
nie mozesz kupic w sklepie?
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: arturundof w 16 Listopad 2017, 14:11:25
Znalazłem w serwisie BMW Breczko  B-stok(prowadzą też LR) cena 136 PLN za pierścień z tworzywa to chyba jakiś dowcip !?!
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: hmvv w 16 Listopad 2017, 14:21:49
Znalazłem w serwisie BMW Breczko  B-stok(prowadzą też LR) cena 136 PLN za pierścień z tworzywa to chyba jakiś dowcip !?!

nie , to nie dowcip - to LR  :hahaha
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: galicjusz w 16 Listopad 2017, 14:42:25
Na dodatek to dopiero poczatek przygody  ;D  :hahaha
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: arturundof w 16 Listopad 2017, 14:56:45
Nie taki początek. Do ogarnięcia wspomaganie, klima, szyba tył, nierówna praca silnika, hamulce do poprawy i II-gi kluczyk.
Zima długa , ubezpieczenie do kwietnia więc czasu jak lodu. Nie liczę innych pierdołek typu suszenie tapicerki, trochę podmalowania itp. Cierpliwość jest cnotą.
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: tomekZ w 16 Listopad 2017, 16:02:15
Tapicerka nie wyschnie...
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: piotras w 16 Listopad 2017, 17:11:12
ile ci dopłacili do tego auta ?
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: arturundof w 22 Listopad 2017, 07:41:37
Parę spraw ogarniętych.
Co może być przyczyną "zalewania" silnika paliwem ??? Po kilku przekręceniach rozrusznika PB czuję aż w środku. Samochód uderzył kiedyś tyłem w ogrodzenie efekt wygięty hak, wgnieciona klapa, szyba w proszek i oczywiście mocowanie koła zapasowego. Czy jest jakiś sposób na regulację pompki paliwowej ?? A może wymiana całego elementu? Proszę o jakieś info.
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: antlr w 22 Listopad 2017, 11:45:02
A może wymiana całego elementu?

jeśli całe auto traktować jako element to tak  ;D
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: arturundof w 05 Lipiec 2018, 12:19:48
Witajcie ,
Po długim niepisaniu pytanie:
W jaki sposób sprawdzić prąd na listwie prądowej zasilającej wtryskiwacze??
Po podłączeniu wtrysków przy kręceniu rozrusznikiem paliwo pojawia się tylko  na jednym wtryskiwaczu a po zmianie kompletu wtrysków na dwóch ostatnich. Co dziwne paliwo leje się strumykiem a nie tak jak powinno byc dawkowane. Wtryski przeczyszczone, potraktowane myjką ultradźwiękową. Test wtrysków zrobiony  poza listwą wszystkie podają paliwo (test zrobiony zasilaniem 9V i płynem penetrującym). Jakieś pomysły ?
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: arturundof w 25 Lipiec 2018, 09:07:26
Walki ciąg dalszy.
Wszystko jest jakby ogarnięte  pozostała tylna szyba do regulacji ale najważniejszy problem to nie odpala.  Paliwo podawane jest tylko przez 2 wtryskiwacze z całej listwy. Po sprawdzeniu wtrysków wszystkie 3 komplety są działające. Po zastosowaniu porady mechanika dotyczącego zasilania listwy elektrycznej sprawa wygląda tak: miernik wskazuje napięcie 12 V z kawałkiem na kostce od wtryskiwacza 1 i 4 tylko w jednym gnieździe a w 2 i 3 na dwóch. Czy to może powodować imo czy wina leży po stronie komputera? Czy to zwarcie w instalacji?Co ciekawe takie wskazania mam po podłączeniu 2 komputerów. Może coś robię źle ?? Powoli tracę cierpliwość do tego  sprzątu. Pomiar wykonany po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon - minus bezpośrednio z akumulatora. W załączeniu szybki podgląd.
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: piotras w 25 Lipiec 2018, 10:18:46
o Jezus Maria święty Józefku.
 :facepalm:
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: czesław w 25 Lipiec 2018, 12:36:24
nie reaguj.

oddychaj.

ić dalej.

po prostu.

Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: piotras w 25 Lipiec 2018, 12:38:02
Żal mnie tego auta.
Tak zwyczajnie.
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: czesław w 25 Lipiec 2018, 13:20:53
niepotrzebnie.

już stoją po osiedlach porzucone jak dawniej polonezy caro wąski most :)21
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: Fux w 25 Lipiec 2018, 19:04:55
niepotrzebnie.

już stoją po osiedlach porzucone jak dawniej polonezy caro wąski most :)21
A który określasz wąski?
Ten z blaszanym deklem?
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: czesław w 25 Lipiec 2018, 19:18:28
waski to waski. z mniejszym rozstawem kol i starym podszybiem/wycieraczkami
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: kosciej w 25 Lipiec 2018, 21:12:17
niepotrzebnie.

już stoją po osiedlach porzucone jak dawniej polonezy caro wąski most :)21

A ile tego po wioskach jeździ ::)
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: arturundof w 05 Sierpień 2018, 16:24:01
Jakieś pomysły co może być powodem takiego stanu rzeczy ??? Niezależnie od położenia wału cały czas jest takie samo wskazanie. Imo czy komputer ???A może brak masy ? 
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: piotras w 05 Sierpień 2018, 16:28:05
Jedź do warsztatu.
Im szybciej tym taniej będzie.
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: Biker w 05 Sierpień 2018, 17:54:38
Naprawy będą drogie. Najtaniej kupić drugi silnik i wymienić.
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: piotrul w 05 Sierpień 2018, 19:37:00
Jedź do warsztatu.
Im szybciej tym taniej będzie.
Niebezpiecznie zaczynasz podążać śladem tych co wiedzą, a nie powiedzą  ;)
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: piotras w 05 Sierpień 2018, 19:43:12
Powiedziałbym ale się mnie szklana kula gdzieś zgubiła.
Niech podłączy skaner.
Poda błędy.
Popatrzy w parametry i opisze.
Coś doradze
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: marconi w 27 Sierpień 2018, 13:47:08
Ja też zdecydowałem się na wymianę silnika we Frelku. Była padnięta uszczelka pod głowicą, kupiłem silnik od MG, który różnił się detalami osprzętu i oczywiście skrzynią. Udało się wszystko dopasować poza jednym przewodem paliwowym (powrotnym). W MG były dwa tej samej grubości przewody a w Landku powrotne przewody są rozdzielone na dwa mniejsze wężyki. Jeden z kolektora dolotowego a drugi z regulatora podciśnienia. Problem w tym, że nie wiem gdzie te dwa wężyki które później schodzą się w takiej małej kostce mają trafić?
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: arturundof w 02 Wrzesień 2018, 09:51:11
Będę grzebał dzisiaj przy swoim - fotki jakieś zrobię to wrzucę.
Tytuł: Odp: Problem po wymianie silnika
Wiadomość wysłana przez: marconi w 04 Wrzesień 2018, 15:31:27
Będę grzebał dzisiaj przy swoim - fotki jakieś zrobię to wrzucę.

Jakbyś dał radę podesłać na adres mailowy cabaj@onet.eu to będę Ci niezmiernie wdzięczny.