Autor Wątek: Diesel kocie siki, co zrobić żeby dożył do 130-150 tkm  (Przeczytany 838 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mroczny

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 16103
Odp: Diesel kocie siki, co zrobić żeby dożył do 130-150 tkm
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Czerwiec 2021, 12:23:38 »
i wtedy wchodzi 2.0d z ałdi co robi 80 tys
 na silniku
:)21


nic tego nie ogarniam..


Oleje coraz lepsze, silniki coraz lepsze a filtr to dalej papierowa harmonijka.

Powiedz jeszcze - na jakich temperaturach pracują cieżarówki? Może w tym jest różnica

Offline czesław

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 73324
Odp: Diesel kocie siki, co zrobić żeby dożył do 130-150 tkm
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Czerwiec 2021, 12:33:57 »
z obrotami słuszna uwaga.

temperatura jest ta sama.

jeszcze cykle rozruchowe, ple ple ple. wiele jest czynników.

problemem jest sposób projektowania nowoczesnych silników a nie filtr z papieru.
"good things come to those who HATE"

Offline Jac

  • zwykły
  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 23938
Odp: Diesel kocie siki, co zrobić żeby dożył do 130-150 tkm
« Odpowiedź #17 dnia: 14 Czerwiec 2021, 12:50:35 »
Może w tym jest różnica
Planowane postarzanie produktu - to jest klucz - ciężarówka musi wytrzymać więcej to i inaczej się ją projektuje, osobówki mają żyć krótko i napędzać sprzedaż i serwis
your future is whatever you make it, so make it a good one ;)

Offline lr_olek

  • mgr
  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 44362
  • nakurwiator
    • www.sklepakwazoo.pl
  • Mój LR: 300 tdi rioja red
  • Skąd: z Żuław
Odp: Diesel kocie siki, co zrobić żeby dożył do 130-150 tkm
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Czerwiec 2021, 14:10:49 »
Zmieniam jak fabrykane każe

czyli co 30tys km w renówce?
brawo  ;)

w kazdej tak robie.

opowiedz mi o tym,co jest nie tak
www.sklepakwazoo.pl - najbardziej terenowy sklep zoologiczny

Offline Reader

  • Lokales
  • **
  • Wiadomości: 219
  • Mój LR: RR HSE'06 4.4 AJ-41
  • Skąd: Błonie
Odp: Diesel kocie siki, co zrobić żeby dożył do 130-150 tkm
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Czerwiec 2021, 14:19:22 »
Jest tak. Mam disco sporta ze sławnym dieslem, który lubi wybuchnąć   :)21
... - czy motór daje znaki że zaraz się skończy ? Czy jakiś szczególny sposób eksploatacji, czy częstsza zmiana oleju wydłuży jego żywot ?
Generalnie sprawa jest prosta.
1. Trzeba określić co konkretnie ulega awarii w danej jednostce napędowej.
2. Ustalić przyczynę.
3. Przeanalizować możliwość usunięcia przyczyny zanim wystąpi awaria.

 ;D
Takie jest życie.
Nie wszystko idzie znakomicie.

Offline mroczny

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 16103
Odp: Diesel kocie siki, co zrobić żeby dożył do 130-150 tkm
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Czerwiec 2021, 14:52:27 »
za późno.. juz kupił
:)21

Offline czesław

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 73324
Odp: Diesel kocie siki, co zrobić żeby dożył do 130-150 tkm
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Czerwiec 2021, 14:56:24 »
jeszcze sie może wyślizgać  ;D
"good things come to those who HATE"

Offline mroczny

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 16103
Odp: Diesel kocie siki, co zrobić żeby dożył do 130-150 tkm
« Odpowiedź #22 dnia: 14 Czerwiec 2021, 14:59:44 »
to jest bardzo dobra metoda

sprzedać jak jeszcze jest wartość i jeszcze nie ma problemów
na pewno jest gdzieś łowca świezych sprzętów z niedużym przebiegiem

Offline wojteks

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Mój LR: Discovery 2 '99r Td5 4HP24 z konwerterem HD
Odp: Diesel kocie siki, co zrobić żeby dożył do 130-150 tkm
« Odpowiedź #23 dnia: 14 Czerwiec 2021, 18:26:27 »
Hmm, olej w turbo dieslu czy turbo benzynie normalnie eksploatowanej pól na pół trasa-miasto powinien 10k wytrzymać, upalany w benzynie 2-5kkm, zapewne w dieslu podobnie a może 3-6kkm. Auto jeżdżone tylko po mieście 6-8kkm a tylko po trasie bez upalania to może12kkm.



chyba superol te e.

w transporcie dlb zamawiając pojazd możesz sobie ustawić interwał serwisowy na 100tkm i dostajesz wóz z dodatkową baterią filtrów i na pełnych syntetykach.
zaniedbasz czegoś i gwarancję tracisz natychmiast.

10tkm na syntetyk to histeria.
15-18 już bardziej.
te 20 które było oficjalne jeszcze chwilę temu też jest bezpieczne w miarę.
Mowa o osobówkach i innych dupowozach a nie ciężarówkach których celem jest przejechanie co najmniej miliona kilometrów. Współczesne silniki są projektowane na 250-300kkm bo po co na więcej, mało kto dupowozem robi więcej więc statystyka się sprawdza, trochę silników przetrwa do 350-500kkm inne padną przy 100kkm, średnio będzie koło właśnie 250-300kkm. Współczesne skomplikowane benzyny będą padać wcześniej/szybciej.


Offline Galik

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 1292
  • Skąd: Warszawa
Odp: Diesel kocie siki, co zrobić żeby dożył do 130-150 tkm
« Odpowiedź #24 dnia: 14 Czerwiec 2021, 18:51:44 »
za późno.. juz kupił
:)21
Ale problem w tym, że nie ma nic na rynku co by jakoś trafiało w moje potrzeby i upodobania zarazem to raz. Dwa szkoda hajsu, ten już stracił na wartości swoje, a był kupiony w dobrej cenie. Bardzo dobrej.

Offline czesław

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 73324
Odp: Diesel kocie siki, co zrobić żeby dożył do 130-150 tkm
« Odpowiedź #25 dnia: 14 Czerwiec 2021, 19:22:55 »
Hmm, olej w turbo dieslu czy turbo benzynie normalnie eksploatowanej pól na pół trasa-miasto powinien 10k wytrzymać, upalany w benzynie 2-5kkm, zapewne w dieslu podobnie a może 3-6kkm. Auto jeżdżone tylko po mieście 6-8kkm a tylko po trasie bez upalania to może12kkm.



chyba superol te e.

w transporcie dlb zamawiając pojazd możesz sobie ustawić interwał serwisowy na 100tkm i dostajesz wóz z dodatkową baterią filtrów i na pełnych syntetykach.
zaniedbasz czegoś i gwarancję tracisz natychmiast.

10tkm na syntetyk to histeria.
15-18 już bardziej.
te 20 które było oficjalne jeszcze chwilę temu też jest bezpieczne w miarę.
Mowa o osobówkach i innych dupowozach a nie ciężarówkach których celem jest przejechanie co najmniej miliona kilometrów. Współczesne silniki są projektowane na 250-300kkm bo po co na więcej, mało kto dupowozem robi więcej więc statystyka się sprawdza, trochę silników przetrwa do 350-500kkm inne padną przy 100kkm, średnio będzie koło właśnie 250-300kkm. Współczesne skomplikowane benzyny będą padać wcześniej/szybciej.

nie wiem jaki masz kontakt z aktualną motoryzacja, ja mam dość intensywny i obciążający.
współczesne silniki są obliczone na trzy lata/100tkm i powszechny jest wykurwiście wielki problem bo ten resurs osiągnąć.
"good things come to those who HATE"

Offline wojteks

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 1508
  • Mój LR: Discovery 2 '99r Td5 4HP24 z konwerterem HD
Odp: Diesel kocie siki, co zrobić żeby dożył do 130-150 tkm
« Odpowiedź #26 dnia: 14 Czerwiec 2021, 20:04:41 »
1.6thp o przebiegu 90kkm i jego bolączki czy tam wady projektowe.

Offline czesław

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 73324
Odp: Diesel kocie siki, co zrobić żeby dożył do 130-150 tkm
« Odpowiedź #27 dnia: 14 Czerwiec 2021, 20:12:13 »
nic mi to zupełnie nie mówi ale nie chciałbym tego stanu zmieniać :)21
"good things come to those who HATE"

Offline Sanol

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 10933
  • Tu i tam....
  • Mój LR: DI 300 LSE, P38 HSE, DIII HSE
  • Skąd: Kraków
Odp: Diesel kocie siki, co zrobić żeby dożył do 130-150 tkm
« Odpowiedź #28 dnia: 14 Czerwiec 2021, 21:03:48 »
mus o jakimś ścinarce do trawy pisze  ;D

Offline apede

  • Ciśnieniowiec
  • ****
  • Wiadomości: 757
  • Skąd: Miasto 9 zajezdni
Odp: Diesel kocie siki, co zrobić żeby dożył do 130-150 tkm
« Odpowiedź #29 dnia: 15 Czerwiec 2021, 07:55:27 »
Zmieniam jak fabrykane każe

czyli co 30tys km w renówce?
brawo  ;)

w kazdej tak robie.

opowiedz mi o tym,co jest nie tak

A przy jakim przebiegu je sprzedajesz / oddajesz?  ***

Poświęć 20 minut życia i zobacz film który wrzuciłem wcześniej
Bareja wieszczem narodowym...