Autor Wątek: Mam zadyszkę, czyli jak dorwać kumpla  (Przeczytany 13313 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dikson17

  • Ciśnieniowiec
  • ****
  • Wiadomości: 748
    • dikson4x4
  • Mój LR: selection
  • Skąd: Irlandia
Odp: Mam zadyszkę, czyli jak dorwać kumpla
« Odpowiedź #30 dnia: 10 Marzec 2014, 23:09:07 »

zle wyguglales.

co wmiane oleju.

luz 0.2/0.2
;)2 :czad
gugiel, czemu nie altavista?

Offline Dżek

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 1200
  • A nie mówiłem...
  • Mój LR: Disco 300 Tdi
  • Skąd: Stamtąd
Odp: Mam zadyszkę, czyli jak dorwać kumpla
« Odpowiedź #31 dnia: 10 Marzec 2014, 23:09:24 »
Zaprawde powiadasz drogi Wattsonie, podcisnienie jezykowe stale byc winno ;)
Podciśnienie językowe - tego określenia mi brakowało ;)2 U mnie go nie ma.
Z focha powstaliśmy i w focha się obrócimy.
http://picasaweb.google.com/DzekLR

Offline Samael

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 4314
  • ARS Serwis 4x4
    • ARS Serwis 4x4
  • Mój LR: Discovery I 300 tdi
  • Skąd: Nadarzyn
Odp: Mam zadyszkę, czyli jak dorwać kumpla
« Odpowiedź #32 dnia: 10 Marzec 2014, 23:33:17 »
Zaprawde powiadasz drogi Wattsonie, podcisnienie jezykowe stale byc winno ;)
Podciśnienie językowe - tego określenia mi brakowało ;)2 U mnie go nie ma.

No to może być problem.... układ turbo-wężyk-górna komora membrany na pompie ma być 100% szczelny. Po odłączeniu rurki od turbo powinieneś móc zrobić małe podciśnienie (dużego nie zrobisz bo ssąc będziesz podnosił membraną trzpień lda :P
Poprawna metoda to pompka, manometr, zrobić lekkie nadciśnienie z jakieś 0,5 bara i zostawić na chwilę zobaczyć czy nie będzie spadać. Może być wężyk, trójnik, wentyl obcięty i już mamy przyrząd, do tego pompka rowerowa i jedziesz.

Druga rzecz to ustawienie luzu na zaworach, tak jak Pepek pisał, wiskoza out, 27 na wał, grzechotka długa i jedziesz z tematem, możesz sobie markerem na krawędzi przylegania uszczelki dekla kreski robić przy zaworach które już ogarnąłeś.

Trzecia rzecz to sprawdzenie kąta wyprzedzenia wtrysku, a właściwie wysunięcie iglicy przy tdc (górne martwe położenie pierwszego tłoka). Ale tego sam możesz nie zrobić... jedź do pompiarza np. Kwestia wkręcenia czujnika zegarowego w pompę i ustawienie wału na blokadę. Gdybyś był z okolic wawy to bym pomógł... a tak... ;)

Czwarta sprawa to pomiar kompresji. Gniazda zaworowe, pierścienie, spadek kompresji skutkuje spadkiem mocy. proste i logiczne ;)

Piąta sprawa to sprawdzenie wtrysków, nie zdarzyło mi się by wtryski zawiezione do sprawdzenia z tak starego świerka jakim jest nawet ostatni wypust 300tdi, były sprawne... robocze ciśnienie otwarcia wtrysku dla non edc to 200bar, zazwyczaj jest już dużo mniej do przypadków lania jednego lub więcej wtrysku i stopieniu tłoka włącznie. Wtrysk który otwiera się przy np. 170bar za wcześnie wtryskuje dawkę i mamy spadek mocy...

Szósta sprawa to pompa wtryskowa. U mnie wysunięcie iglicy na tdc było 0,7mm z 1,54mm fabrycznych... nie dało się ustawić do tej wartości na fasolkach... wkurzyłem się i oddałem pompę do ustawienia odpowiedniej wartości na gotowo przy zablokowanym kole i dodatkowo na sprawdzenie, wymieniona tulejka z wałkiem rozdzielacza, ogarnięty nastawnik odśrodkowy i nagle okazało się że duży intercooler i parę innych modów faktycznie działają i przy 285/75/16 dyskoteka na 5tym biegu przy 2000rpm jest w stanie trzymać sobie te 100km/h jadąc pod wzniesienie na S8 ..... LOL

Siódma sprawa która w sumie powinna być wcześniej to stojące zaciski lub za mocno skręcone łozyska... po rozpędzeniu się do 50km/h i wciśnieciu sprzęgła dyskoteka powinna toczyć się i toooczyć i toooczyć bez wyraźnego hamowania bądź zwalniania szybszego, aerodynamika przy tej prędkości jeszcze tak nie działa.

Ósma sprawa to szczelność dolotu, układu tubro-intercooler-kolektor dolotowy, luźny cybant, nieszczelna rurka i już dupa z dynamiką, tutaj na szczęście łatwo odczytać, wystarczy zwykły manometr wpięty trójnikiem w wężyk idący do gruszki weastgate'a i do manometru w kabinie, odczytać wartość i będzie jasne czy mamy doładowanie odpowiednie.

Dziewiąta sprawa to turbina, jeżeli jest mocno zmęczona życiem, ma łopatki wytarte o obudowę, to może nawet pompować to zadane ciśnienie doładowania, ale przy dużo większej prędkości obrotowej, co daje dużo mniejszą wydajność ilościową powietrza, jest ono gorętsze, ma mniej tlenu potrzebnego do spalania, to też może skutkować spadkiem mocy.

No i dziesiąta sprawa, to sam intercooler. Był już kiedyś czyszczony ? Może być przytkany nagarem i olejem, który będzie w dolocie zawsze, z odmy, z uszczelnień turbiny itp. Intercooler w 300tdi to sam w sobie jest gówno wart bo nie ma przepływu i wydajności ale kiedy jeszcze pozalepiają się kanały smołą to umarł w butach....

Jak się komuś chce może wydzielić i zrobić przyklejony temat "dlaczego moje disco jest kurewsko wolne", a po zapoznaniu się z treścią zapraszam na prywatne odpłatne warsztaty pt. "co zrobić żeby moje disco jeździło lepiej jak z fabryki"  :fakju
ARS Serwis 4x4 ( www.ars-serwis.pl / facebook.com/ars4x4)
D1 300 V8 / 33" / 4" lift

Offline Dżek

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 1200
  • A nie mówiłem...
  • Mój LR: Disco 300 Tdi
  • Skąd: Stamtąd
Odp: Mam zadyszkę, czyli jak dorwać kumpla
« Odpowiedź #33 dnia: 10 Marzec 2014, 23:49:36 »
Łał... Jestem pod wrażeniem ;)2 Dzięki, Samael.
Muszę się z tym przespać, bo takiej ilości informacji na szybko nie przetrawię.
Z focha powstaliśmy i w focha się obrócimy.
http://picasaweb.google.com/DzekLR

Offline Maciek B.

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 7401
    • Bieszczady Noclegi
  • Mój LR: 200>300>300>II>II>300>322
  • Skąd: Gmina Lesko
Odp: Mam zadyszkę, czyli jak dorwać kumpla
« Odpowiedź #34 dnia: 11 Marzec 2014, 07:02:59 »
No wlasnie wstalem i mialem o intercolerze napisac ;) Admin prosze watek przykleic moze poki ktos zdjecia wlochatych jąder nie wkleja :)
Flaszka za pomoc się należy.
Noclegi w Bieszczadach
Bieszczady 4x4

Offline gollum

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 5202
Odp: Mam zadyszkę, czyli jak dorwać kumpla
« Odpowiedź #35 dnia: 11 Marzec 2014, 09:47:32 »

Maciek, błagam, nie podpowiadaj takich rozwiązań  :hahaha :hahaha :hahaha
Nice shoes.

Wanna fuck?

Offline ginawa

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 1746
  • Mój LR: padaka
  • Skąd: Wały Chrobrego
Odp: Mam zadyszkę, czyli jak dorwać kumpla
« Odpowiedź #36 dnia: 11 Marzec 2014, 19:53:53 »
u mnie jeszcze było kiedyś ze trzy garści liści w snorklu . ale to zbyt proste . chyba  ;D
słaba benzyna i jeszcze słabszy dizel.

Offline Dżek

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 1200
  • A nie mówiłem...
  • Mój LR: Disco 300 Tdi
  • Skąd: Stamtąd
Odp: Mam zadyszkę, czyli jak dorwać kumpla
« Odpowiedź #37 dnia: 11 Marzec 2014, 22:12:04 »
Zbyt, niestety.
Z focha powstaliśmy i w focha się obrócimy.
http://picasaweb.google.com/DzekLR

Offline Samael

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 4314
  • ARS Serwis 4x4
    • ARS Serwis 4x4
  • Mój LR: Discovery I 300 tdi
  • Skąd: Nadarzyn
Odp: Mam zadyszkę, czyli jak dorwać kumpla
« Odpowiedź #38 dnia: 12 Marzec 2014, 07:49:10 »
Dostalem maila, od forum  ::) odpisalem, mam nadzieje ze dotarlo gdzie mialo  ;D
ARS Serwis 4x4 ( www.ars-serwis.pl / facebook.com/ars4x4)
D1 300 V8 / 33" / 4" lift

Offline Dżek

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 1200
  • A nie mówiłem...
  • Mój LR: Disco 300 Tdi
  • Skąd: Stamtąd
Odp: Mam zadyszkę, czyli jak dorwać kumpla
« Odpowiedź #39 dnia: 14 Maj 2014, 03:14:40 »
Membrana boost compensator'a w pompie wtryskowej była dziurawa. Wymieniona na dobrą używkę, nówka zamówiona jedzie.
Prawdopodobnie to nie jedyna przyczyna, bo dalej jest marnie. Manometr wpięty w przewód między pompą wtryskową a intercoolerem pokazuje maks. 0,8 bara przy ponad 3000 rpm. Kolejnym elementem do weryfikacji będzie wastegate.
« Ostatnia zmiana: 14 Maj 2014, 23:11:55 wysłana przez Dżek »
Z focha powstaliśmy i w focha się obrócimy.
http://picasaweb.google.com/DzekLR

Offline kubbaas

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 5620
  • dysponent własnego czasu
  • Mój LR: 300 tdi/ 2,0 mpi/ 300 tdi/ td5
  • Skąd: Palmiry
Odp: Mam zadyszkę, czyli jak dorwać kumpla
« Odpowiedź #40 dnia: 14 Maj 2014, 08:28:33 »
ha...  moja czyseta ostatnio dopierdala tak ze rózne tedepiątki jej dogonić nie mogą... a i tak mysle że przydałoby się jej zrobić wszystko z listy Samaela... cza sie umówic na przegląd  ;D
WDUPIEMAMTO4X4TEAM
wróciłem i jade a jak wróce to znów pojade...
www.momitransport.pl

Offline Jac

  • zwykły
  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 25035
Odp: Mam zadyszkę, czyli jak dorwać kumpla
« Odpowiedź #41 dnia: 14 Maj 2014, 14:45:27 »
Dżek, widziałem dziś twoje disko, zaparkowane w wiadomym miejscu ;)... się zdziwiłem, ale chłopaki mi potwierdzili że to Twój ;)
your future is whatever you make it, so make it a good one ;)

Offline Damian

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 45314
  • safety third
  • Mój LR: D1 300tdi / D2 Td5
Odp: Mam zadyszkę, czyli jak dorwać kumpla
« Odpowiedź #42 dnia: 14 Maj 2014, 14:47:29 »
ha...  moja czyseta ostatnio dopierdala tak ze rózne tedepiątki jej dogonić nie mogą... a i tak mysle że przydałoby się jej zrobić wszystko z listy Samaela... cza sie umówic na przegląd  ;D

bo systematycznie traci na wadze
;D
The universe is made of protons, neutrons, electrons and...morons.

Offline Dżek

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 1200
  • A nie mówiłem...
  • Mój LR: Disco 300 Tdi
  • Skąd: Stamtąd
Odp: Mam zadyszkę, czyli jak dorwać kumpla
« Odpowiedź #43 dnia: 14 Maj 2014, 15:35:49 »
Dżek, widziałem dziś twoje disko, zaparkowane w wiadomym miejscu ;)... się zdziwiłem, ale chłopaki mi potwierdzili że to Twój ;)
Pojechałem na spawanie tłumika, co to mi się znienacka rozpołowił. Reszta wyszła przy okazji.
Z focha powstaliśmy i w focha się obrócimy.
http://picasaweb.google.com/DzekLR

Offline N2O

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 4123
    • wawa4x4
  • Mój LR: 3x RR P38A 2.5 DSE
  • Skąd: Truskaw
Odp: Mam zadyszkę, czyli jak dorwać kumpla
« Odpowiedź #44 dnia: 14 Maj 2014, 16:20:53 »
ha...  moja czyseta ostatnio dopierdala tak ze rózne tedepiątki jej dogonić nie mogą... a i tak mysle że przydałoby się jej zrobić wszystko z listy Samaela... cza sie umówic na przegląd  ;D

Pogrzebać zawsze można, widziałeś jak parch jeździ(szczególnie to widać na piaskownicy) po małych modach.
 ;D ;D