Autor Wątek: Td5 automat szarpanie przy redukcji z 3na2 i 2na1  (Przeczytany 288 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lex

  • Placek
  • *
  • Wiadomości: 8
Td5 automat szarpanie przy redukcji z 3na2 i 2na1
« dnia: 27 Grudzień 2020, 21:07:56 »
Miałem awarię konwertera który został zmieniony na nowy, w tym czasie skrzynia była wyjęta i gość ocenił jest stan na dobry włącznie z tarczkami. Po uruchomieni przez jeden dzień skrzynia pracowała normalnie, ale już następnego zaczęła szarpać przy redukcji z 3na2 i z 2na1. Skontrolowałem olej ale było i jest ok. Czy ktoś ma pomysł co to morze być.?

Online piotras

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 11163
  • Mój LR: P38/ L314 /P38
  • Skąd: kalisz
Odp: Td5 automat szarpanie przy redukcji z 3na2 i 2na1
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Grudzień 2020, 21:10:06 »
Ale tak ocena na hutmena była?
Czy remont?

Offline Swireq

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 20119
  • www.maksymek.pl
    • www.maksymek.pl
  • Mój LR: LR Discovery II Td5 ASB Lift2 + Winda
  • Skąd: Kraków/Balice
Odp: Td5 automat szarpanie przy redukcji z 3na2 i 2na1
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Grudzień 2020, 21:15:31 »
Miałem awarię konwertera który został zmieniony na nowy, w tym czasie skrzynia była wyjęta i gość ocenił jest stan na dobry włącznie z tarczkami. Po uruchomieni przez jeden dzień skrzynia pracowała normalnie, ale już następnego zaczęła szarpać przy redukcji z 3na2 i z 2na1. Skontrolowałem olej ale było i jest ok. Czy ktoś ma pomysł co to morze być.?
Kto to oceniał?
boi jakby to powiedzieć bez nowych iuszczelniaczy się tarczek ocenic nie da i cza to rozebrać na atomy ;-) to już praktycznie bez sensu składać na starych tarczkach... i wtedy wychodzi remont ;)
Disco II Td5 automatic, lift 2 cale, winda
Ludzie o mnie piszą: Wybitny specjalista z zakresu napraw D2. Człowiek z ogromnym doświadczeniem i zdolnością stawiania szybkiej diagnozy.
Pomóż Maksiowi! www.fb.com/MaksymilianKowalskiKrakow, www.maksymek.pl

Online piotras

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 11163
  • Mój LR: P38/ L314 /P38
  • Skąd: kalisz
Odp: Td5 automat szarpanie przy redukcji z 3na2 i 2na1
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Grudzień 2020, 21:22:19 »
Poszły paprochy w zawory
Trzeba ustalić wspólny zawór do zmiany z1 na2 I dwa na3
Ten będzie przytarty

Offline Lex

  • Placek
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: Td5 automat szarpanie przy redukcji z 3na2 i 2na1
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Grudzień 2020, 21:27:16 »
Taką opinię wydał ten kto naprawiał - ostatecznie wymienił konwerter firma która profesjonalnie się tym zajmuje. Przed awarią konwertera wszystko było ok. Okazało się że przyczyną awariii to jest pęknięcia podstawy konwertera i tego trójkąta stalowego łączącego ze skrzynią była rzeźba poprzedniego właściciela i pospawanie takiej stalowej zębatej wypukłej podkładkiadki ze skrzyni która jest wykonana ze stali sprężynowe,  a takowej się nie spawa. To spowodowało luz i pęknięcie konwertera. Po ujęciu gazu auto już nie miało na tyle oleju by przenieść napęd. Zostało scholowane 1.5km

Offline Swireq

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 20119
  • www.maksymek.pl
    • www.maksymek.pl
  • Mój LR: LR Discovery II Td5 ASB Lift2 + Winda
  • Skąd: Kraków/Balice
Odp: Td5 automat szarpanie przy redukcji z 3na2 i 2na1
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Grudzień 2020, 21:48:11 »
Taką opinię wydał ten kto naprawiał - ostatecznie wymienił konwerter firma która profesjonalnie się tym zajmuje. Przed awarią konwertera wszystko było ok. Okazało się że przyczyną awariii to jest pęknięcia podstawy konwertera i tego trójkąta stalowego łączącego ze skrzynią była rzeźba poprzedniego właściciela i pospawanie takiej stalowej zębatej wypukłej podkładkiadki ze skrzyni która jest wykonana ze stali sprężynowe,  a takowej się nie spawa. To spowodowało luz i pęknięcie konwertera. Po ujęciu gazu auto już nie miało na tyle oleju by przenieść napęd. Zostało scholowane 1.5km
Jezuuu pumpe oleju spawać? Łosz karwa chyba spaawanie przeze mnie tarcz hamulcowych to jest małe miki.
Skoro tak było to pewno to konwerter wyrzygał teraz jest w płycie sterującej. Nowy olej pewno zalany przy tej okazji był i efekt jest....
Teraz czeka Cię remont... a to co Piotras pisze ma sens pod warunkiem że skrzynia nie ma środku trocin metalowych...
Blachę konwertera się daje nową i konwerter się zakłada odpowiednio zgodnie ze sztuką opisaną w instrukcji.

To auto musiało być tanie.
Disco II Td5 automatic, lift 2 cale, winda
Ludzie o mnie piszą: Wybitny specjalista z zakresu napraw D2. Człowiek z ogromnym doświadczeniem i zdolnością stawiania szybkiej diagnozy.
Pomóż Maksiowi! www.fb.com/MaksymilianKowalskiKrakow, www.maksymek.pl

Online wojteks

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 1344
  • Mój LR: Discovery 2 '99r Td5 4HP24 z konwerterem HD
Odp: Td5 automat szarpanie przy redukcji z 3na2 i 2na1
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Grudzień 2020, 23:20:33 »
Jaki trójkąt łączy konwerter ze skrzynią? Rozbierałem to z 2 razy i tam trójkątów nie było (no był ale skrzyni z konwerterem nie łączył).

Jak poleciały trociny w układ skrzyni to bez remontu, mycia obudowy, boku zaworów itp. się nie obejdzie, koszty raczej duuże i konwerter też do naprawy. Delikatnie licząc 3-5k pln (hmm, może to za mało) w zależności od naprawiacza.

Offline amajek

  • Placek
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: Td5 automat szarpanie przy redukcji z 3na2 i 2na1
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Styczeń 2021, 21:26:28 »
Mam tak też co jakiś czas, tylko nie zawsze. Czasem ladnie redykuje, a czasem stuka aż autem trzęsie. Mechanicy powiedzieli, że najlepiej wymienić skrzynie, więc jeżdżę aż padnie i wtedy będę szukał następnej.
Szukając już na wymianę znalazłem, że w disco 2 jest skrzynia ZF4HP-22 i ze jest to skrzynia 4-ro biegowa.
Jak jadę i liczę przełożenia wychodzi mi 5 biegów. Nie wim, czy poprzedni właściciel coś zmieniał, czy pomyliłem się w poszukiwaniu skrzyni.

Online piotras

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 11163
  • Mój LR: P38/ L314 /P38
  • Skąd: kalisz
Odp: Td5 automat szarpanie przy redukcji z 3na2 i 2na1
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Styczeń 2021, 21:31:17 »
Masz 4 biegi I lockup
Czyli blokadę konwertera

Offline pawo

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 12370
  • Mój LR: Def 90, Def 110 TD5, Tomcat M52B28, Tomcat 4.6
  • Skąd: Olsztyn
Odp: Td5 automat szarpanie przy redukcji z 3na2 i 2na1
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Styczeń 2021, 22:16:49 »
Jaki trójkąt łączy konwerter ze skrzynią?

FTC4713

Online wojteks

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 1344
  • Mój LR: Discovery 2 '99r Td5 4HP24 z konwerterem HD
Odp: Td5 automat szarpanie przy redukcji z 3na2 i 2na1
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Styczeń 2021, 22:28:30 »
Jaki trójkąt łączy konwerter ze skrzynią?

FTC4713
No jakby to coś nie łączy konwertera ze skrzynią tylko silnik z konwerterem. Powszechnie wiadomo że czasem pęka ze zmęczenia.

Online wojteks

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 1344
  • Mój LR: Discovery 2 '99r Td5 4HP24 z konwerterem HD
Odp: Td5 automat szarpanie przy redukcji z 3na2 i 2na1
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Styczeń 2021, 22:40:37 »
Szukając już na wymianę znalazłem, że w disco 2 jest skrzynia ZF4HP-22 i ze jest to skrzynia 4-ro biegowa.
Jak jadę i liczę przełożenia wychodzi mi 5 biegów. Nie wim, czy poprzedni właściciel coś zmieniał, czy pomyliłem się w poszukiwaniu skrzyni.
Pod nazwą 4hp22 występują 2 rodzaje skrzyń:
1. ze sterowaniem mechaniczno-hydraulicznym (linkami i ciśnieniami/obrotami np. z Disco 300)
2. ze sterowaniem elektro-hydraulicznym (sterownik elektroniczny i elektrozawory np. Disco 2 td5/v8)

Skrzynie o tym oznaczeniu występowały też w innych markach samochodów, przy zakupie trzeba dokładnie wiedzieć jaką skrzynię chce się kupić.

Offline N2O

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 4062
    • wawa4x4
  • Mój LR: 3x RR P38A 2.5 DSE
  • Skąd: Truskaw
Odp: Td5 automat szarpanie przy redukcji z 3na2 i 2na1
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Styczeń 2021, 08:28:43 »
Jeśli czasem szarpnie, to trzeba by zdemontować blok zaworowy i dokładnie wyczyścić.

Offline pawo

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 12370
  • Mój LR: Def 90, Def 110 TD5, Tomcat M52B28, Tomcat 4.6
  • Skąd: Olsztyn
Odp: Td5 automat szarpanie przy redukcji z 3na2 i 2na1
« Odpowiedź #13 dnia: 17 Styczeń 2021, 14:40:26 »
Jaki trójkąt łączy konwerter ze skrzynią?

FTC4713
No jakby to coś nie łączy konwertera ze skrzynią tylko silnik z konwerterem. Powszechnie wiadomo że czasem pęka ze zmęczenia.
Czepiasz się. Powszechnie też wiadomo co to trójkąt w napędzie D2 td5

Offline flytier

  • Kasztaniarz
  • *****
  • Wiadomości: 23528
  • Skąd: Kraków
Odp: Td5 automat szarpanie przy redukcji z 3na2 i 2na1
« Odpowiedź #14 dnia: 17 Styczeń 2021, 15:15:08 »
Jaki trójkąt łączy konwerter ze skrzynią?

FTC4713
No jakby to coś nie łączy konwertera ze skrzynią tylko silnik z konwerterem. Powszechnie wiadomo że czasem pęka ze zmęczenia.

Zostaw kota w spokoju  ;D