Land Rover Forum > 90 110 130 Defender

Defekter 300 Tdi - Pakiet wycieczkowy

(1/62) > >>

pamej:
Jest wątek Czesława na srajdach - odnośnie zwykłego pakietu pierwszej pomocy. Ja chciałem zapytać o coś w podobnym kierunku ale krok dalej.

Co zabrać na dłuższą wycieczkę defekterem w 300 Tdi?
W sensie - jakie części się wysypują, jakie wysypią na pewno, czego nie naprawię w polu, itp.

LISTA
(uzupełniana na bieżąco):

zbiorniczek wyrównawczy
korek zbiorniczka wyrównawczego
zapasowy korek zbiornika paliwa

Damian:
pompa wody
alternator
paski
filtry
komplet łożysk piast
krzyżaki
przegub
łożyska ataku, łożyska wyjścia z reduktora
uszczelniacze do ww.
główka mostu szt. 1
ze dwie półosie
zabieraki ze dwa
klucz do wałów, klucz do piast
płyny, smar do łożysk
gumy panharda i amorów, pojedyncze silentbloki do wahaczy
po jednym amorze przód/tył
korki układu chłodzenia (te plastikowe, garść)
końcówki drążków
łącznik kolumny kierowniczej (cały patyk najlepiej z dwa przegubami)

Pepek:
pompa wody
alternator
paski
filtry
komplet łożysk piast
krzyżaki
przegub
łożyska ataku, łożyska wyjścia z reduktora
uszczelniacze do ww.
główka mostu szt. 1
ze dwie półosie
zabieraki ze dwa
klucz do wałów, klucz do piast
płyny, smar do łożysk
gumy panharda i amorów, pojedyncze silentbloki do wahaczy
po jednym amorze przód/tył
korki układu chłodzenia (te plastikowe, garść)
końcówki drążków
łącznik kolumny kierowniczej (cały patyk najlepiej z dwa przegubami)
alternator
łożyska ze dwa  6203 
Klocki tył + klocki przód
klucz do wiskozy
Siłownik sprzęgła + wysprzęglik

Rusty:
rozrusznik
2 przekaźniki
uszczelkę pod głowicę
uszczelkę pod kapę zaworów

Szczęsław:
-podstawowy zestaw narzędzi i wyposażenia http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=25914
-podstawowy pakiet części zamiennych w skład którego wchodzą...yyy...tak naprawdę żeby być samowystarczlnym posiadaczem lr trzeba mieć pomiędzy 50 a 100 pozycji magazynowych i wartości około 5kzł
ale to ze zrozumiałych względów nie wchodzi w grę, więc...trzeba mieć następujące minimum z minimum:
-krzyżak wału
-gałke lewą
-gałke prawą
-filtr paliwa
-filtr powietrza
-filtr oleju
-dwa łożyska piasty
-simering/simeringi piasty
-pasek/paski napędowe
-4śruby+4nakrętki wału
-przynajmniej dwa przednie klocki hamulcowe
-przynajmiej dwa tylne klocki hamulcowe
-plastikowy korek chłodnicy/termostatu z oringiem
-regulator napięcia ze szczotkami
-silentbloki panharda
-gumki amortyzatorów
-zestaw glutów. klejów, taśm i lepiszcz na wszelkie okazje
-bezpieczniki
-po jednym przekazniku z każdego rodzaju
-dolewki wszystkich płynów eksploatacyjnych
taki zestaw pozwala zaoszczędzić sobie i innym wiele zrowia, czasu, oraz wydatnie wpływa na obniżenie rachunków telefonicznych oraz poziom zadowlenia z posiadanego samochodu
suplement silnikowy:
-najdłuższy przewód wtryskowy dla diesli
-kopułka+palec+najdłuższy przewód zapłonowy+świeca


Adrian Dlaboga:
LR Defender z 1993r. z silnikiem 200 Tdi. Przed wyjazdem auto było dokładnie sprawdzone, a wszelkie wątpliwe części wymienione na nowe, najlepszej jakości w warsztacie Land Rovera w Tychach.

Dętki do kół 2szt, paski do alternatora i wspomagania, klocki hamulcowe, krzyżaki do wałów, kompletny wał tylny, gałki kierownicze (prawa+lewa), łożyska do kół z uszczelnieniami (4 kpl), regulator alternatora, alternator, reperaturki do naprawy zacisków hamulcowych (przód+tył), wężyki hamulcowe zbrojone (przód+tył), wiskoza do wentylatora, pompa wstępna paliwa, pompa wodna silnika, przewody hamulcowe miedziane (1m + 0,5m), termostat, kupę drobiazgów do napraw węży i uszczelniania, wszystkie rodzaje olejów i płynów na dolewki (silnikowy ? 5l), wszystkie filtry, komplet normalnych narzędzi i specjalnych dla Defendera.

Usterki, które usuwałem podczas wyprawy na Syberię w 2014r:

Wymiana łożyska w jednym kole, wymiana gałki na drążku kierowniczym, wymiana dwóch krzyżaków na wale, wymiana paska klinowego alternatora, wymiana dętek na rosyjskie (gumowe), wyskoczyła sprężyna z łoża przy tylnym kole, wymiana pompy wstępnej paliwa, wymiana stłuczonego reflektora (na z Wołgi). Oprócz tego dokonałem typowy przegląd w Magadanie po wygrzaniu auta ? wymiana oleju silnika, filtrów, smarowanie itd. Tam też wymieniłem gałkę kierowniczą.

Pepek:
Chcesz podważyć wiedzę Czesława  ;D Oj z książki to już na bank nici  ;)

pamej:
Chcę uzupełnienia, pod kątem dłuższej wycieczki :)

Pepek:
To ją tu przenieś , poczytamy i podyskutujemy  ;) . A w razie co to Skiper ma numer na Polibudę  ;D

Wąż:
a to jest fabryczny def 300tdi czy jest w nim cokolwiek namotane?

bo wiesz są tacy co mają np różne krzyżaki w wale przednim i tylnym
to dubluje wartość pozycji "krzyżaki"  ;D

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej